Skip to content

#8 Den riktiga första galoppen

April 27, 2011

Idag red vi ut med Julia&Marinella, en supermysig LÅNG tur! Hilma var helt slut när vi kom tillbaka, vi red långt in i skogen, vi red vilse, vi red trångt och snävt – men gud vilken mysig tur! Det enda jobbiga med den här turen var att vi skulle över en gammal träbro, som jag o Hilma gjorde ett hål i när vi gick över! O den var vi tvungna att gå tillbaka över också! Puh. Men vi gick över istället för att rida över, och det gick bra.

På en lång skogsstig, såpass bred att vi kan rida i bredd, travade vi – arbetstrav – länge. Sen fattade jag galopp i en kort uppförsbacke, bara för att smaka lite på det, och det kändes underbart =) Så i nästa backe, galoppbacken, en lång, lång uppförsbacke släppte vi på hästarna så de fick galoppera så fort de bara orkade! O fort gick det! O härligt var det! Hon fattade  galopp direkt på min skänkel, vet inte om hon hade rätt galopp, men galoppen tog hon ju direkt iaf 🙂

Sen red vi hem genom skogen, travade över cavalettibommar och hade jättemysigt!

Idag var hon hemsk i munnen, ska prova nytt bett nästa tur. MEN…. idag kändes det som att det var hon och jag! Att jag blivit trygg med henne och att hon blivit trygg med mig. Mitt självförtroende är redan så (!) mycket bättre. Nästan tillbaka liksom =) Fantastiskt….

 

No comments yet

Leave a comment